keskiviikko 3. elokuuta 2016

Kafka

Palautan puhelimen G:llä alkavaan elektroniikkajättiläiseen. Ensisijainen syy: parissa päivässä kävi ilmi että kalenteriin pystyy tekemään max 25 merkintää. Perus puhelin, ei äly, en ole kovin digitaalinen mutta kalenteri pitää olla.

Minä: tässä tämmönen, kuitti on tossa, viime viikolla sitten ostin.
G: okei, mä nollaan nää asetukset.
[mutinaa nitinää nutinaa]
käyn tos takahuonees
[pari minuuttia]
okei, voisit sä laittaa tähän suojakoodin?
M: öö, en, en oo laittanu tähän sellasta.
G: okei, sit tätä ei voi palauttaa.
M: öö, miksei?
G: koska ei voi nollata tän asetuksia. Pitää olla toi koodi, ja se on normisti 12345 ja se ei käy nyt. Eli muistat sä minkä koodin oot laittanu?
M: en, en vaihtanu sitä, tää ei pakottanu sitä enkä lähteny ite muuttamaan asetuksia. Mä tiedän yhden koodin jonka oon ikinä laittanu mihinkään puhelimeen. Kokeillaan. Ei, ei tee mitään. Mä en oo vaihtanu sitä.
G: okei, sit ei voi palauttaa.Sä oot vaihtanu tähän koodin.
=> tätä jatketaan ja jatketaan. Lopulta puhelin lähtee huoltoon, ja jos siellä ollaan sitä mieltä, että mä vaihdoin koodin, niin sitten huolto veloitetaan multa ja saan sitten palauttaa puhelimen. Perseestä. Mielenkiintosta nähdä aikanaan joku loki tms. mistä asia todetaan suuntaan tai toiseen.

Kaikki ei oo perseestä. Keltainen Jäänsärkijä, Avalanches, Band of Horses, DJ Shadow.


EDIT: G palautti rahat. En saanut tietää kuka oli vaihtanu koodin. Rahojen palautus antaa viitteitä siitä että se en ollut minä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti